torsdag 7. januar 2010

Det går ikke alltid som man håper, og det gjør noe med meg....



 Det er sykt hvor følelsene blir påvirket når man ikke mestrer noe :/
I dag var jeg sammen med Rita  Marlen og tok bilder av Marlen, hadde kanskje litt forhåpning om dette skulle bli en bra shoot med ny kameraet og objektivet. MEN så feil kan man altså ta!
Her har dere ett eksempel. Men husk. Har ikke noe med den pene modellen å gjøre, men rett og slett at jeg er ikke noe god på å ta portett bilder enda! Jeg trenger mer øving, og jeg tar mot tips å råd for å bli bedre! :)

I morgen skal jeg på møte,også skal jeg ta med meg tanteungen min med meg hjem :) Det blir koselig. Hun er som en engel, så det gjør aldri noe å ha henne på besøk :)

6 kommentarer:

  1. Hei Malin! Forstår det som at du er ute etter tips og ikke bare ros, så jeg skal prøve å være litt konstruktiv... Posituren er bra og modellen er det ingenting å si på. Jeg liker den tøffe, men harde skyggen på veggen - den gir bildet særpreg. Du har imidlertid litt å gå på angående lyssetting. Med en softboks, eller et mykere lys fra modellens venstre side (høyre i bildet), ville du fått mykere overganger i skyggene, noe som er postivt for bildet og gjør at modellen framstår i et bedre lys. Det er ikke så mye som skal til! Litt uheldig er det også at modellens høyre arm tangerer bildekanten, der burde det vært en anelse luft mellom. Prøv deg fram med små justeringer så skal du se at det blir bedre. Hvilket objektiv brukte du?

    Velmenende hilsen fra Hege :-)

    SvarSlett
  2. Synes bildet ble bra jeg. :) Både du og Rita er kjempeflinke begge to, og en blir ikke flinkere uten litt øvelse. :D

    SvarSlett
  3. Synes bildet var fint, men skyggen så litt for hard ut synes jeg. Hege sa mye bra lengre opp her. Du kommer til å bli flinkere og flinkere!!! :)

    SvarSlett
  4. Jeg likte bilde godt.Er enig det Hege sier på toppen :) Men øvelse gjør mester vet du.:P



    sv: å ja vi har bestilt det objektivet du har. det er jeg sikker på du er fornøyd med. Vi har også mest lyst til å holde oss til nikkor,men siden de vi har lyst på er så dyre kommer vi mest sannsynlig til å kjøpe et Tamron og et nikkor. Vi kommer til å kjøpe 24-70mm f/2.8 fra Nikkor og en zoom ( 70-200mm) fra Tamron. Men jeg har hørt mye bra om 18-200 mm og 18-105mm.(nikkor) Så de er jo kanskje verdt å se på :D Har forresten hørt at Tamron fungerer bedre på Nikon enn Canon og at Sigma fungerer bedre på Canon enn Nikon. Hvor sant det er vet jeg ikke :D

    SvarSlett
  5. Hihi, akkurat samme problemet som Rita, altså? Uff - er ikke greit! Lett for å bli streng med seg selv.

    Som jeg skrev til Rita - eneste jeg reagerer på her er lyssettingen - det blir for mye skygger, og de forstyrrer i bildet. Men ellers er det jo kjempefine farger, og fint utsnitt - så jeg ser ingen grunn til å være sur på seg selv! Øvelse gjør mester!

    SV: Slik vanntrening vil jeg også prøve! De har en time i uken her på Sats, og jeg tenkte å prøve meg når jeg har blitt frisk! Det skal bli gøy... :)

    SvarSlett